×
×
جدیدترین‌‌ها

نگهداری آبلیمو طبیعی در خانه

  • کد نوشته: 17857
  • شهریور 4, 1400
  •  نخست نیوز  – سهیل کرمانی نژاد – ابتدا باید لیموهایی را انتخاب کنید که بزرگ و آبدار باشند و از انتخاب‌ لیموهایی که پوستشان قهوه‌ای رنگ شده خودداری نمایید . لیموهایی را که خریداری نموده‌اید را بشویید و خشک نموده و آب آن را بگیرید . سپس ظروفی که برای نگهداری از آبلیمو در نظر گرفته […]

    نگهداری آبلیمو طبیعی در خانه

     نخست نیوز  سهیل کرمانی نژاد – ابتدا باید لیموهایی را انتخاب کنید که بزرگ و آبدار باشند و از انتخاب‌ لیموهایی که پوستشان قهوه‌ای رنگ شده خودداری نمایید . لیموهایی را که خریداری نموده‌اید را بشویید و خشک نموده و آب آن را بگیرید .

    سپس ظروفی که برای نگهداری از آبلیمو در نظر گرفته اید باید تمیز و استریل باشد تا بتوانید آبلیمو طبیعی را تا ماه‌ها در خانه سالم نگه‌دارید و استفاده کنید. برای نگهداری آب‌لیمو به این نکات توجه نمایید:

    آب‌لیمو را در شیشه‌های درب دار بریزید.

    آب‌لیموی تازه را که گرفته اید را باید در شیشه‌های درب دار ریخته و نگه‌داری کنید . این شیشه‌ها را قبل از ریختن آب‌لیمو بشویید و درون آب جوش قرار داده و مجددا شسته و خشک کنید تا شیشه‌ها استریلیزه شوند و آبلیمو کپک نزند.

    روی درب آبلیمو چسب بزنید

    برای اینکه آبلیموی شما کپک نزند باید از ورود هوا به شیشه جلوگیری شود بنابراین برای پیشگیری از کپک زدگی آب‌لیمو درب آبلیمو را با چسب نواری به خوبی محکم کنید و زمان استفاده این چسب نواری را باز کنید.

    روی آبلیمو روغن بریزید

    برای اینکه آبلیموی شما کپک نزند و خراب نشود بهتر است روی آبلیمو روغن بریزید و شیشه را حرکت دهید تا روغن به تمام قسمت های روی ماده برسد . این روش مانع از رسیدن هوای آزاد به آبلیمو شده و جلوی کپک زدن آن را می گیرد.

    شیشه‌های حاوی آبلیمو را بجوشانید

    برای حفظ و نگهداری آبلیمو به مدت طولانی تر ، ابتدا آب‌لیمو را درون ظروف شیشه ای مقاوم به گرما و حرارت بریزید و درب آن‌ها را محکم ببندید سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و اجازه بدهید تا آب به نقطه جوش برسد. سپس شیشه‌های حاوی آبلیمو را درون آب قرار دهید و شیشه‌ها را حدود 10 دقیقه یا 15 در آب در حال جوشیدن نگه‌دارید. بگذارید شیشه‌های درون آب کمی سرد شوند و سپس با دستمال یا انبر آن ها را خارج کنید . با این روش آبلیمو به حالت استریل در می آید و می توانید تا مدت زمان نسبتا طولانی از آن نگهداری کنید.

    آبلیمو را منجمد کنید

    شما می توانید آبلیمو را فریز کنید بدین طریق که آب‌لیمو را درون قالب های مخصوص یا ظروف یکبار مصرف کوچک بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس آبلیمو های منجمد را از خارج نمایید و درون پاکت های فریزی نگه‌دارید و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده نمایید. برای این که طعم و کیفیت اولیه آبلیمو حفظ شود باید آن را کمتر از سه یا چهار ماه درون فریزر نگهداری کنید.

    آبلیموها را در جای خنک نگهداری کنید

    برای اینکه آبلیموی شما خوشرنگ باقی بماند و طعم و مزه آن عوض نشود ، آبلیمو ها را در مکان های تاریک و خنک قرار دهید.

    دقت کنید لوازم تهیه آبلیمو استریل باشد

    اگر لوازمی که با آن آبلیمو تهیه می کنید استریل نباشند میکروب ها وارد آبلیمو شده و موجب کپک زدن آن می شوند پس لوازمی که توسط آن ها آبلیمو تهیه می کنید حتما باید استریل باشند.

    آبلیمو را در معرض نور قرار ندهید

    اگر آبلیمو را دربرابر نور قرار دهید ، ویتامین هایی مانند ویتامین C آبلیمو از بین می روند و مزه و رنگ آن تغییر می کند و کیفیت آن کاهش می یابد پس آبلیمو را در جای تاریک بگذارید و یا اطراف آن را فویل بپیچید تا در معرض نور قرار نگیرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *