×
×
جدیدترین‌‌ها

بوق ممتد قرمز کرونایی

  • کد نوشته: 17640
  • شهریور 1, 1400
  • وضعیت قرمز کرونایی به‌صورت ممتد ادامه دارد، پیک پنجم وحشی‌تر از پیک‌های گذشته در آمار ابتلایان، موارد بستری و فوتی‌های ناشی از عوارض کرونا در حال رکوردشکنی است، بار مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی هم‌چنان افزایشی است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در حال حاضر در بحرانی‌ترین شرایط از ابتدای شیوع ویروس کرونا قرار داریم.
    بوق ممتد قرمز کرونایی

    به گزارش نخست نیوز ، کادر بهداشت و درمان خسته‌ و فرسوده‌تر از همیشه در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال خدمات‌رسانی به بیماران هستند، اما به‌نظر نمی‌رسد این پیک سهمگین کرونا دست از سرمان بردارد تا برای مدتی هر چند کوتاه کادر بهداشت و درمان نفسی تازه کنند.

    شرایط امروز حاصل سهل‌انگاری و عادی‌انگاری بخشی از مردم جامعه است که بدون توجه به هشدارهای کادر بهداشت و درمان اصرار بر حضور در مهمانی‌ها، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه و تجمعات دارند، اما تا زمانی که گذرشان به مراکز درمانی نیوفتد پی به وخامت اوضاع نخواهند برد.

    اگر مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت نداشته باشند، روند ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری نزولی نخواهد شد، کرونا از ابتدا تاکنون از سویه‌های متفاوتی رونمایی کرده است و هرکدام از این سویه‌ها با قدرت بیش‌تری افراد را درگیر می‌کنند.

    بار مراجعات به مراکز درمانی هم‌چنان بالا است

    بهرام مرادی- سوپروایزر بیمارستان کاشانی شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بار مراجعات بیماران کرونایی به مراکز درمانی هم‌چنان بالا است، اظهار کرد: احداث بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان کاشانی کمک بزرگی به کاهش مراجعات بیماران سرپایی و بستری به مراکز درمانی مرکز استان کرد.

    وی افزود: روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ بیمار برای تزریق داروی رمدسیویر به بیماران صحرایی شهرکرد به‌صورت روزانه مراجعه می‌کنند.

    مرادی با اشاره به اینکه شش بخش از بخش‌های بیمارستان کاشانی شهرکرد به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است، عنوان کرد: در بخش آی سی یو مرکزی این بیمارستان نیز بیماران کرونایی بدحال بستری هستند، سایر بخش‌های داخلی، ارتوپدی و … نیز با یکدیگر ادغام شده است.

    سوپروایزر بیمارستان کاشانی شهرکرد بیان کرد: در حال حاضر خدماتی به بیماران غیراورژانسی در بیمارستان در بیمارستان کاشانی ارائه نمی‌شود و انجام عمل‌های جراحی الکتیو در این بیمارستان کنسل شده است.

    وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با کمبود شدید نیروی انسانی در بیمارستان کاشانی شهرکرد مواجه هستیم، گفت: کادر بهداشت و درمان باوجود مشکلات جسمی و بیماری اعضای خانواده خود با جان و دل در حال خدمات‌رسانی به بیماران هستند.

    مرادی با بیان اینکه از هفته‌های اخیر مرخصی پرسنل درمانی در بیمارستان‌ها کاملا لغو شده است، تصریح کرد: باتوجه به بالا بودن پیک مراجعات به مراکز درمانی، کادر بهداشت و درمان در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌اند، در صورت ادامه‌دار بودن این شرایط امکان دارد ارائه خدمات با مشکل مواجه شود.

    سوپروایزر بیمارستان کاشانی شهرکرد با بیان اینکه کرونای دلتا تمامی سنین را درگیر می‌کند، یادآور شد: در بین بیماران بستری در بخش‌های کرونایی افراد جوان، کودک، نوجوان و میانسال نیز دیده می‌شود، اما کودکان باتوجه به اینکه سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به افراد مسن دارند پس از مدت کوتاهی ترخیص می‌شوند.

    در بحرانی‌ترین شرایط قرار داریم

    مجید شیرانی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آخرین وضعیت کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اکنون در پیک پنجم کرونا در قله قرار داریم و تعداد بیماران بستری و بدحال در حال افزایش است.

    وی افزود: آمار مراجعان مشکوک و مبتلا به کرونا از هفته‌های قبل هم‌چنان چهار رقمی بوده و در حال حاضر ۷۳ بیمار با شرایط نسبتا وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری تحت مراقبت هستند.

    شیرانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بحرانی‌ترین شرایط از نظر شیوع ویروس کرونا از ابتدا تاکنون هستیم، گفت: در بخش بهداشت و درمان بار عظیمی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰۰ بیمار در بخش‌های کرونایی چهارمحال و بختیاری بستری و تحت مراقبت هستند، عنوان کرد: همچنین بخش‌های ارائه خدمات به بیماران خاص، مادر و کودک، بیماران ترومایی و آسیب‌دیده در نزاع و حوادث رانندگی نیز فعال هستند، بخش‌های بیمارستانی از بیمار اشباع شده است، باتوجه به طولانی شدن روند بیماری در پیک پنجم فشار زیادی به سیستم بهداشت و درمان وارد می‌شود.

    وی تاکید کرد: موج کرونا باید به سرعت شکسته شود، بیش‌ترین موارد ابتلا در دورهمی‌ها و تجمعات رخ می‌دهد، باید از ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از تجمعات استفاده کنیم.

    شیرانی گفت: به‌نظر می‌رسد در بیماران سرپایی به یک ثبات رسیده‌ایم و اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه فاصله اجتماعی و ماسک با حساسیت انجام شود در مورد بیماران بستری نیز به قله برسیم و کم کم از قله موج پنجم سرازیر شویم.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه روند واکسیسناسیون کرونا با شتاب خوبی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این آمادگی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در صورت تامین واکسن حدود سه برابر ظرفیت کنونی واکسن تزریق شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *