×
×
جدیدترین‌‌ها

چرا خبرنگاران نباید مسکن و بیمه داشته باشند؟

  • کد نوشته: 17637
  • شهریور 1, 1400
  • رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: چرا خبرنگارانی که پیگیر مشکلات همه هستند، خودشان نباید مسکن و بیمه داشته باشند؟
    چرا خبرنگاران نباید مسکن و بیمه داشته باشند؟

    به گزارش نخست نیوز ، مسعود بصیری در دیدار با هیات اندیشه‌ورز و جمعی از نخبگان رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان دارای سرمایه فرهنگی عظیمی است، گفت: فعالیت ۲۰۰ رسانه در این استان هم یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود و همین امر موجب شده کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت به لحاظ رسانه رتبه برتر کشور باشد.
    وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران افزود: چرا خبرنگاران نباید مسکن و بیمه داشته باشند؟ خبرنگاران باید برای خود پدری کنند، مشکلات همه را می گویند اما خود را نمی گویند.
    بصیری با بیان اینکه خبرنگاران یک نظام صنفی جامع ندارند که از خودشان حمایت کنند، اظهار کرد: سازمان نظام صنفی خبرنگاران تشکیل شود این مسئله را یکبار برای همیشه حل کنیم که مطالبه ما از دولت سیزدهم و وزیر ارشاد تشکیل نظام صنفی برای خبرنگاران است.
    رئیس سازمان بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: همانطور که همواره دغدغه معیشت سایر اقشار وجود دارد و دغدغه‌ها حل این مسائل و مشکلات است معیشت خبرنگاران هم باید دیده شود، ضمن اینکه نیازمند بودجه پالایش شده برای خبرنگاران هستیم.
    بصیری تصریح کرد: خبرنگاران که در همه شرایط از جمله کرونا، جنگ، سیل، عید و حوادث حضور دارند و زحمت می کشند چرا باید لنگ یک قرون دو هزار باشند؟
    وی با بیان اینکه مشکلات خبرنگاران را به جد پیگیری می‌کنم، ادامه داد: بسیج رسانه کار جذب، نظم و ساماندهی خبرنگاران را بر عهده دارد و برای بسیج اصلاح‌طلب و اصولگرا هیچ تفاوتی ندارد.
    رئیس بسیج رسانه کشور عنوان کرد: باید رسانه ها متحد شوند تا مسایل رفاهی و معیشتی خود را یکبار برای همیشه حل کنند.
    همچنین رضا خردمند، معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سال ۹۴ تنها یک سایت مجوزدار در این استان بود اما طبق ساماندهی که ارشاد استان انجام داد هم‌اکنون ۱۱۵ پایگاه خبری دارای مجوز فعال هستند و در این خصوص رتبه اول کشور را برحسب جمعیت در اختیار داریم.
    وی با اشاره به فعالیت ۱۴ نمایندگی خبرگزاری و ۴۵ روزنامه کشوری در استان افزود: خانه مطبوعات استان ۱۷۰ عضو دارد. رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد یکی از پویاترین رسانه‌ های کشور هستند.
    خردمند با بیان اینکه جامعه رسانه‌ای نیازمند آموزش بیشتری است، تصریح کرد: که اگر ریل‌گذاری درستی انجام شود مشکلات حل می‌شود، بیمه خبرنگاران یکی از مهمترین دغدغه خبرنگاران می باشد و قانون مانع اصلی برای بیمه خبرنگاران است.
    خردمند با بیان اینکه آمادگی داریم خبرنگاران همه رسانه‌های استان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند، تاکید کرد: بیمه تکمیلی در صورتی است که خبرنگاران بیمه پایه داشته باشند. که قانون دست و پای ما را در این زمینه بسته است.
    معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بنا بر مشکلاتی که وجود دارد خبرنگاران برخی خبرگزاری‌ها نمی‌توانند در خانه مطبوعات عضو شوند، گفت: کار خبری شغل اصلی ۸۰ درصد خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد است و درآمد چندانی برای خبرنگاران ندارد بنابراین وضعیت درآمدی خبرنگاران بسیار نگران کننده است.

    احمدعلی احمدپور، معاون خبر صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک استانی انقلابی است و رسانه‌ معاند و یا همسو با رسانه های معاند در این استان نداریم.

    وی با بیان اینکه رسانه‌های این استان مطالبه‌گر و دغدغه مردم را دارند گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی مقام معظم رهبری از شرایط فضای مجازی گلایه‌مند هستند که نیازمند تدوین نقشه راه در این خصوص هستیم.

    احمد پور بیان کرد: آنچه مورد انتقاد است اینکه چند عملیات آفندی در حوزه بسیج رسانه تعریف شده و چند حسن باقری توانستیم شناسایی کنیم؟

    سید داودی موسوی منش، رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نبود مسکن را یکی از مشکلات اصلی خبرنگاران این استان دانست و گفت: امیدواریم سپاه و بسیج رسانه در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

    به گزارش نخست نیوز ، وی با بیان اینکه درصدی از بودجه فرهنگی سپاه به خانه مطبوعات اختصاص داده شود، گفت: بسیج رسانه کشور برای تهیه جهیزیه خبرنگاران استان را مورد حمایت قرار دهد.

    گفتنی است که در ادامه این نشست نیز برخی خبرنگاران به بیان مطالبات و دغدغه‌های خبرنگاران و فعالان رسانه‌ ای استان پرداختند.

    برچسب ها خبرنگاران مسکن

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *