×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:
دشمنان معیشت لبنانی‌ها را هدف قرار داده‌اند

  • کد نوشته: 16940
  • مرداد 24, 1400
  • رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی تصریح کرد: دشمنان امروز معیشت و اقتصاد لبنانی ها را هدف قرار داده اند و می خواهند مردم را از مقاومت دور سازند.
    دشمنان معیشت لبنانی‌ها را هدف قرار داده‌اند

    به گزارش نخست نیوز به نقل از المنار، «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی تأکید کرد: جنگ تمام عیاری علیه مقاومت ما در لبنان به راه افتاده است؛ جنگی که جدید نیست اما ابزار آن تفاوت دارد.

    بر اساس این گزارش، رئیس شورای اجرای حزب الله در ادامه تصریح کرد: دشمنان امروز معیشت و زندگی مردم را هدف قرار داده‌اند تا آنها را تسلیم کنند و به آنها بگویند که از مقاومت دست بردارید.

    وی اظهار داشت: متأسفانه در لبنان نقاط ضعفی وجود دارد و برخی نیز روزنه‌هایی را برای مداخلات آمریکا در این کشور ایجاد کرده اند. ما معتقدیم که خودِ لبنانی‌ها قادر به حل و فصل مشکلات اقتصادی‌شان هستند و نیازی به دخالت خارجی نیست.

    رئیس شورای اجرایی حزب الله در ادامه یادآور شد: علیرغم تمامی کارشکنی‌های داخلی و خارجی، مقاومت امروز به کوهی تبدیل شده است که کسی قادر به تکان دادن آن نیست. گفتنی است، بحران حامل‌های سوخت در لبنان در حال شدت گرفتن است و شرکت‌های واردکننده به دلیل اختلاف میان دولت و بانک مرکزی درباره لغو یارانه سوخت، این ماده را توزیع نمی‌کنند.

    بانک مرکزی لبنان چهارشنبه شب گذشته تصمیم گرفت تا یارانه سوخت را حذف کند؛ امری که منجر به خشم افکار عمومی شده است و شهروندان در اعتراض به این تصمیم دست به بستن مسیرهای مواصلاتی در مناطق مختلف زدند.

    چهارشنبه شب ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان در اطلاعیه ناگهانی از لغو یارانه‌های سوخت در این کشور خبر داد. در این اطلاعیه ضمن اینکه مسئول اعلام قیمت فرآورده‌های سوختی وزارت انرژی لبنان اعلام شد، اشاره شده است قیمت فرآورده‌های سوختی بر اساس نرخ ارز در بازار آزاد خواهد بود.

    در همین ارتباط، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان تصریح کرد: ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی است و نه رئیس جمهور لبنان، تصمیم یکجانبه او، نقض تصمیم دولت درباره حذف تدریجی یارانه‌ها است. تصمیم او کشور را فلج می‌کند.

    «شوقی عواضه» تحلیلگر سیاسی معتقد است: برخی مسئولان لبنانی با لجبازی کشور را در وضعیت خطرناکی قرار دادند. این اقدام ریاض سلامه، بخشی از پازل فشار به میشل عون برای کوتاه آمدن از موضع او درباره وزرای دادگستری و کشور در کابینه جدید است، این فشار برای مردم غیر قابل تحمل است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *