×
×
جدیدترین‌‌ها

ردپای آمریکا و عربستان از ماجرای خلده در جنوب بیروت پاک نمی‌شود

  • کد نوشته: 16389
  • مرداد 19, 1400
  • ماجرای شنبه شب گذشته در خلده در جنوب بیروت که طی آن یک عضو حزب الله در مراسم عروسی به قتل رسید و فردای آن روز هم به جمع تشییع کنندگان تیراندازی کردند و ۴ تن دیگر را به قتل رساندند، در حالی دو خانواده را در مقابل هم قرار داده است که همچنان رد پای خارجی در این ماجرا دیده می شود.
    ردپای آمریکا و عربستان از ماجرای خلده در جنوب بیروت پاک نمی‌شود

    به گزارش نخست نیوز شنبه شب هفته گذشته در منطقه «خلده» در جنوب بیروت مرکز لبنان،‌ فردی به نام «احمد غصن» با حضور در مراسم عروسی اقدام به تیراندازی به سمت «علی شبلی» کرد و او را به قتل رساند، حالا خانواده شبلی بیانیه ای گلایه آمیز در باره این حادثه و رخدادهای پس از آن صادر کرده است، حال آنکه رد پای کشورهایی همچون عربستان و آمریکا از این ماجرا هنوز پاک نشده است.

    بر اساس این گزارش، خانواده شبلی روز دوشنبه در بیانیه ای که در رسانه های لبنانی منتشر شده از خانواده قاتل گلایه کردند و گفتند “ما منتظر بودیم خانواده قاتل «احمد غصن» بیانیه ای صادر کند و از قاتلانی که مرتکب کشتار خلده شدند، اعلام  بیزاری و آن را محکوم کند، اما متن بیانیه ای که آنها در باره این حادثه صادر کردند، به نادرستی و جعل حقایق با هدف تحریف سخنان «سید حسن نصرالله» تاکید دارد.

    خانواده علی الشبلی در این بیانیه، ضمن تاکید بر اینکه ماجرای اخیر خلده بیروت هیچ ماهیت قومی و قبیله ای نداشته است، با طرح ۴ مورد به خانواده قاتل یعنی احمد غصن پاسخ دادند؛
    یکم: ما معتقدیم که هیچ قبیله و خانواده عرب متهم به کشتار  خلده نشده است، بلکه عاملان حادثه افراد خاصی بودند که پیشینه آنها برای همه شناخته شده است و درج نام اقوام در بیانیه شما (خانواده غصن) چیزی جز تلاش آشکار برای سرپوش گذاشتن بر ماهیت قاتلان نیست.
    دوم: بیانیه شما نمی تواند با سخن گفتن و ادعای درگیری مسلحانه بر خلاف واقعیت که حادثه یک کمین سازماندهی شده بود که در تحقیقات نیز به طور کامل تایید شده و پس از انتشار جزئیات و نتایج در  رسانه ها نیز حقیقت بر همگان آشکار شده است، بر حقایق سرپوش بگذارد.
    سوم: روایت شما در بیانیه در باره کشته شدن «حسن غصن» (برادر احمد و عامل حادثه خلده) و چگونگی این حادثه نادرست است، زیرا بدون اینکه بدانید چه کسی وی را کشته و قاتل کیست، ادعای طرح شده عاری از حقیقت است، در زمانی که خانه و محل زندگی ما که همه اعضای خانواده در آنجا حضور داشتند با نارنجک و سلاح های سنگین هدف قرار گرفت و به آتش کشیده شد، حادثه‌ای که توسط شما روی داد و منجر به فرار اعضای خانواده ما حتی حمله به نیروهای آتش نشان که در حال عملیات خاموشی آتش شد، اما با وجود این جنایت ما برای ریخته نشدن خون کسی هیچ گونه واکنشی از خود نشان ندادیم.
    و چهارم این که همه مواردی که در بیانیه خود ذکر کردید به هیچ وجه عامل جنایتکار و رفتار جنایتکاران را توجیه نمی کند و کوشش های شما برای توجیه این رفتار غیرانسانی هیچ سودی نخواهد داشت و نمی تواند از حجم وحشی‌گری و قتل عام جنایت خلده بکاهد.
    شنبه شب هفته گذشته فردی به نام احمد غصن با حضور در مراسم عروسی در منطقه خلده واقع در جنوب لبنان اقدام به تیراندازی به سمت علی شبلی از اعضای حزب الله کرد و او را به شهادت رساند، در پی این حادثه بعد از ظهر یکشنبه (یک روز بعد از واقعه) شماری افراد مسلح هنگام تشییع جنازه شبلی به شرکت کنندگان مراسم حمله کردند که در این ماجرا هم چهار تن کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.
    در پی این حادثه، شامگاه همان روز جنبش حزب الله با انتشار بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی و مسئولان قضایی لبنان خواست که جانیان و عاملان ترور علی الشبلی را تعقیب و مجازت کنند.
    حزب الله در این بیانیه خواستار پیگیرد تحریک کنندگانی شد که در آتش فتنه گری می دمند، راه‌ بندان ایجاد می‌کنند و به شهروندان اهانت می‌کنند.
    حزب الله اعلام کرد که هرگونه قتل و کشتار و همچنین مجاز دانستن ممنوعیت و محرمات را به شدت مردود می‌داند.
    بر اساس گزارش این گروه مقاومت لبنانی، شهید الشبلی به سبب تعصب عده ای که به دور از منطق دین است به شهادت رسیده است.
    رسانه های لبنانی هفته گذشته با انتشار گزارش هایی درباره عامل تیراندازی و ترور حسن شبلی اعلام کردند که وی فردی به نام «احمد زاهر غصن» از عشایر عرب منطقه خلده است. روزنامه «الاخبار» لبنان در این زمینه خبر داد که احمد زاهر غصن که علی شبلی را ترور کرده حدود یک سال پیش و در پی اختلاف پیش آمده به خاطر بنرهای عاشورایی، برادرش «حسن زاهر غصن» را کشته است.
    تارنمای «النشره» چهارشنبه گذشته با انتشار گزارشی در این باره نوشت که بر اساس اطلاعات فاش شده حادثه کمین خلده به دستور آمریکایی ها و سعودی ها و در هماهنگی سطح بالا با  «موساد» سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی انجام شد.
    النشره در ادامه آورده است که یک قایق صهیونیستی پس از ورود به سواحل «الجیه» چندین کماندوی صهیونیست را پیاده کرد که این نشان می دهد رژیم صهیونیستی در حادثه خلده نقش داشته است.
    این رسانه افزود که دستگاه‌های امنیتی لبنان در چند سال‌ گذشته چندین شبکه‌ مرتبط با موساد را شناسایی کرده‌اند که یکی از آنها شبکه‌ای بود که زیر پوشش جمعیت خیریه فعالیت می‌کرد.
    النشره در گزارش خود تاکید کرد است که همه نگاه‌ها اکنون به سوی حزب‌الله به عنوان طرف و هدف کمین خلده دوخته شده است، جنبشی که به دام جنگ داخلی، انتقام‌گیری و پاسخ دهی به شهادت شماری از نیروهایش در خلده نیفتاد و با این کار توطئه را خفه کرد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *