×
×
جدیدترین‌‌ها

دلتا در آمریکا می‌تازد، آمریکایی‌ها بی توجه به هشدارها

  • کد نوشته: 16231
  • مرداد 18, 1400
  • دو هفته پس از هشدار "آنتونی فائوچی" مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا درباره بیماری کووید ۱۹ "در مسیر اشتباه" پیش می رود، آمار مبتلایان به این بیماری روزانه به رقم ۹ ماه پیش یعنی بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.
    دلتا در آمریکا می‌تازد، آمریکایی‌ها بی توجه به هشدارها

    به گزارش نخست نیوز، آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی در آمریکا  در گفتگو با سی ان ان گفته بود آمریکا “در مسیر اشتباه” پیش می رود زیرا تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹  به ویژه در میان آمریکایی های واکسینه نشده همچنان افزایش می یابد و از افراد واکسینه نشده می خواهیم واکسن بزنند.

    رسانه های آمریکایی به نقل از دانشگاه هاپکینز گزارش می دهند، شمار روزانه مبتلایان از ۱۱ هزار نفر در ماه ژوئن، اکنون در ماه آگوست به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده و شمار جانباختگان نیز روزانه از ۲۷۰ نفر در دو هفته گذشته به ۵۰۰ نفر در روز رسیده است.
    این مساله به معنای بازگشت به نقطه عطفی است که آخرین بار در دوران اوج شیوع ویروس کرونا در فصل زمستان مشاهده شد.
    خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت این موضوع همچنین یادآور این است  که سویه دلتا چقدر سریع در سراسر آمریکا گسترش یافته است.
    مقامات بهداشتی نگران هستند در صورتی که تعداد بیشتری از آمریکایی ها از تزریق واکسن کووید ۱۹ استقبال نکنند، روند افزایش موارد ابتلا به این بیماری،  بستری شدن و مرگ و میر ادامه خواهد داشت.

    سرعت انتقال و علایم کمتر سویه دلتای کرونا
    آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی در آمریکا  روز یکشنبه به وقت محلی نیز به سی ان ان  گفت: سویه دلتا از قدرت تغییر پذیری قابل توجهی در رابطه با دیگر انواع سویه کرونا برخوردار است به همین خاطر به سرعت تغییر پیدا می کند و گسترش پیدا می کند، به خوبی منتقل می شود و از طرف دیگر نشانه های ابتلای به این نوع ویروس بسیار کمتر از انواع دیگر است.
    مشاور بایدن تاکید کرد واکسن فقط شما را از بستری شدن در بیمارستان دور نگه می دارند. در صورت ابتلا به سویه دلتا اگر واکسن را هم زده باشید افراد دیگر را بیمار می کنید.
    وی در عین حال گفت که نوبت سوم واکسن برای افرادی که با بیماری های نقص ایمنی روبرو هستند در اولویت بوده و زدن ماسک در مکان های عمومی مناطق قرمز و نارنجی الزامی است.
    وی همچنین ابراز امیدوار کرد  سازمان غذا و داروی آمریکا  تا پایان ماه واکسن کرونا را تأیید کند.

    جوانان در صدر بستری شدگان
    اگرچه کاخ سفید اعلام کرده که ۷۰ درصد از جوانان آمریکا حداقل یک دز  واکسن کرونا را دریافت کرده اند اما مقامات بهداشتی هشدار می دهند که سویه دلتای کرونا همچنان در میان جوامعی که واکسن دریافت نکرده اند به طور گسترده در حال چرخش است.
    بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، بیمارستان های سراسر آمریکا بار دیگر شاهد افزایش شمار بستری شدگان مبتلا به ویروس کرونا هستند، با این تفاوت که این بار اکثر موارد ابتلا به کووید-۱۹ را جوانان تشکیل می دهند.

    نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز در این باره نوشت: شمار افراد بستری شده مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های آمریکا نسبت به یک ماه گذشته چهار برابر شده است.
    در سراسر آمریکا فقط ۵۰ درصد مردم به طور کامل واکسینه شده اند و بیش از ۷۰ درصد افراد بالغ دست کم یک دز واکسن دریافت کرده اند.
    همچنین تاکنون ۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار نفر در آمریکا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بیش از ۶۳۲ هزار نفر جان خود را از دست داده و ۲۹ میلیون و ۸۵۱ نفر بهبود یافته اند که همچنان رتبه نخست را در میان کشورهای جهان داراست.

    راشل والنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا هفته گذشته در گفتگو با سی ان ان اعلام کرد: الگوهای ما نشان می دهد که اگر مردم را واکسینه نکنیم، ممکن است به چند صد هزار مورد در روز برسیم که مشابه دوران اوج ما در اوایل ماه ژانویه است.
    موارد بستری در بیمارستان و مرگ و میر نیز به سرعت در حال افزایش است، هر چند که این آمار همچنان پایین تر از دوران اوج است که اوایل سال جاری میلادی پیش از آن که واکسن به طور گسترده در دسترس قرار بگیرد، مشاهده شد.

    از هر ۵ مورد ابتلا یکی مربوط به فلوریدا
    به گزارش ای بی سی نیوز، از هر ۵ مورد ابتلای جدید به کرونا در آمریکا یک مورد مربوط به ایالت فلوریدا است.
    طی شش هفته گذشته تعداد کودکانی که به سبب ابتلا به کووید در بیمارستان ها بستری شده اند ۱۷۵ درصد افزایش داشته است.
    به دلیل شیوع سویه دلتا، همه ایالت ها در آمریکا از موارد بیشتری از ابتلا به کرونا خبر داده اند.

    بر اساس گزارش ها،  ایالت های فلوریدا، جورجیا، لوئیزیانا و می سی سی پی درمجموع ۴۰ درصد آمار مبتلایان بستری شده به کووید-۱۹ در بیمارستان های آمریکا را به خود اختصاص داده اند.
    محققان همچنین در حال بررسی سویه دیگری هستند که نخستین بار در آمریکای جنوبی مشاهده شد.
    تارنمای بلومبرگ نیز در حساب کاربری خود تصاویری از صف های طولانی خودروها در ایالت فلوریدا آمریکا منتشر کرد.
    مردم پس از بالا رفتن آمار بستری شدگان در بیمارستان ها، به علت شیوع سریع نوع دلتای ویروس کرونا، در میامی و “فورت لادردیل” فلوریدا صف های طولانی تشکیل دادند.

    هدر رفتن واکسن ها در آمریکا
    در همین حال، نشریه نیوزویک در گزارشی نوشت در ایالت آلاباما در جنوب آمریکا به دلیل عدم استقبال مردم از واکسیناسیون بیش از ۶۵ هزار دز واکسن هدر رفته و این در حالی است که این ایالت شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی نرخ بستری مبتلایان به کووید-۱۹ است.
    بر اساس گزارش افسر بهداشت ایالتی آلاباما، دستکم ۶۵ هزار و ۵۱۱ دز واکسن کووید-۱۹ هدر رفته است.
    آلاباما به عنوان یکی از ایالت های جنوبی آمریکا پایین ترین نرخ واکسیناسیون را دارا بوده و تاکنون تنها ۳۴ درصد جمعیت آن هر دو دز و ۴۴ درصد نیز یک دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
    در پی اعلام این گزارش “کامالا هریس” معاون رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس این وضعیت را “بسیار تاسف آور” دانست و گفت که  ۶۵ هزار دز واکسن هدر رفته است. این وضع بسیار مایه تاسف است؛ وقتی ما چنین روند واکسیناسیون پایینی داریم، آن هم در شرایطی که شمار بسیاری از مردم جهان هنوز به واکسن دسترسی ندارند.
    گواهی جعلی واکسیناسیون در میانه تاخت و تاز کرونا
    به رغم آمار بالای مبتلایان و پر بودن بیمارستان ها از بیماران کرونایی در آمریکا، سودجویان به فروش گواهی واکسیناسیون جعلی کرونا روی آورده اند.
    وال استریت ژورنال در خبری نوشت: با تشدید دستورالعمل برای افراد  جهت زدن واکسن کووید-۱۹ و اثبات این موضوع  از سوی افراد واکسینه شده، اکنون برخی سود جویان اقدام به فروش  گواهی واکسیناسیون جعلی این ویروس می کنند در حالیکه حتی کارت هایی که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا نیز صادر کرده، مدرک اصلی برای اثبات واکسیناسیون افراد به شمار نمی رود.
    به نوشته این رسانه آمریکایی، دستورالعمل کشورهای اروپایی و آمریکا درباره الزامی بودن اخذ کارت واکسن کرونا برای سفر و حضور در اماکن سربسته باعث شده تا افرادی که تاکنون  این واکسن را نزده اند، به تهیه کارت های تقلبی روی بیاورند.

    دولت آمریکا اعلام کرده که تمامی کارکنان فدرال باید واکسینه شده و یا به طور مرتب تست کرونا داده و ملزم به زدن واکسن و رعایت فاصله اجتماعی هستند،   در ایالت کالیفرنیا نیز کارکنان دولتی نیز باید واکسینه شده و یا هفته ای یکبار تست کرونا بدهند. در سراسر ایالت نیویورک نیز قرار است همانند شهر نیویورک طرح  “اثبات واکسیناسیون” برای مشتریان و کارکنانی که قرار است در رستوران ها و اماکن سر بسته تردد و به کار مشغول شوند به اجرا گذارده شود. شرکت های  خصوصی و بزرگ آمریکایی نیز کارکنان خود را ملزم به اثبات واکسیناسیون در برابر کووید-۱۹ کرده اند.

    تلاش برای دریافت دز سوم کرونا و دستکاری مدارک پزشکی
    در همین حال، به رغم کمبود واکسن کرونا در جهان، شماری از آمریکایی‌ها برای دریافت سومین دز واکسن کرونا متوسل به دستکاری مدارک پزشکی و دروغگویی می‌شوند.
    خبرگزاری آسوشیتدپرس به تازگی گزارش داد که شماری از شهروندان آمریکایی برای دریافت سومین دز واکسن مدارک هویتی و پزشکی خود را تغییر می‌دهند تا به مراکز بهداشتی ثابت کنند که آنان به سومین دز واکسن نیاز دارند.
    برخی شهروندان آمریکایی در حالی با دروغ به دنبال واکسن تقویتی کرونا هستند که سازمان جهانی بهداشت روز شنبه با توجه به نابرابری گسترده در توزیع واکسن در جهان از کشورهای برخوردار خواست که تزریق واحد تقویتی واکسن را تا دستکم پایان سپتامبر (هشتم مهر ماه) به تعویق اندازند.
    هدف این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد مستقر در ژنو، کاستن از نابرابری شدید در توزیع واکسن میان کشورهای ثروتمند و فقیر و کمک به مبارزه همه جانبه و گسترده با همه گیری بیماری کووید ۱۹ است.
    بر اساس برآورد این سازمان، تا ماه مه (اردیبهشت) از هر ۱۰۰ شهروند کشورهای دارای درآمد بالا، نزدیک به ۵۰ واحد واکسن دریافت کرده‌اند  و این رقم از آن هنگام تاکنون ۲ برابر شده است. اما کشورهای با درآمد پائین به علت کمبود واکسن، تنها توانسته‌اند به ازای هر ۱۰۰ شهروند خود یک و نیم واحد واکسن تزریق کنند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *