×
×
جدیدترین‌‌ها

قطع آب «بد مصرف‌ها» از فردا

  • کد نوشته: 15288
  • مرداد 8, 1400
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ارسال ۴۰۰ هزار اخطار به مشترکین پرمصرف و بد مصرف تهرانی و قطع آب مشترکان بد مصرف از فردا (شنبه) خبر داد.
    قطع آب «بد مصرف‌ها» از فردا

    به گزارش نخست نیوز، «محمدرضا بختیاری» با اشاره به اینکه دو نوع اخطار در زمینه کاهش مصرف و اخطار قطع برای مشترکین صادر شده است، افزود: از ابتدای تیرماه برای مشترکین بدمصرف و پرمصرف تهرانی یعنی مشترکانی که بیش از دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند، اخطار پیامکی و مکتوب صادر شده است که از فردا (شنبه) آب شرب مشترکین بد مصرف به مدت دو تا پنج ساعت در زمان اوج مصرف قطع خواهد شد.

    وی با بیان اینکه ۲۰ درصد مشترکان تهرانی بیش از دو برابر الگوی مصرف، آب مصرف کرده اند، گفت: الگوی مصرف آب در تهران ۱۵ مترمکعب در ماه برای هر نفر است که مشترکین پر مصرف تا ۳۰ مترمکعب آب در ماه مصرف کرده اند.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد مشترکان، کمی بیش از الگو مصرف دارند و ۲۰ درصد مشترکان جز مشترکان پرمصرف هستند و حدود پنج درصد نیز فوق العاده مصرف بالایی دارند، افزود: مشترکین بدمصرف یا استخر دارند و از آب شرب برای پرکردن استخر استفاده می کنند و یا برای آبیاری باغچه از آب شرب استفاده کرده اند.

    بختیاری با اشاره به مصرف بالای آب در تهران گفت: اکنون سه درصد مشترکان ما از آب رایگان یا آب امید استفاده می کنند که یک سوم الگوی مصرف را رعایت کرده اند و البته ۵۰ درصد مشترکین تهرانی در حد الگوی مصرف از آب استفاده می کنند.

    وی با بیان اینکه مشترکانی که بیشتر از الگوی مصرف، آب مصرف می کنند، مشمول پرداخت مبلغ آب به صورت پلکانی می شوند، ‌ افزود:‌ البته برای برخی از آن‌ها به قیمت آب اهمیتی نمی‌دهند، زیرا این کالا ارزان است.

    بختیاری گفت: با افزایش هر یک درجه دمای هوا ۶۰ تا ۷۰ درصد معادل یک شهر ۲۰۰ هزار نفری مصرف آب افزایش می‌یابد، این در حالی است که امسال با وجود گرمای هوا و بارش کم و کسری مخازن، اجازه ندادیم آب قطع شود و این جفا است که با توجه همه هشدارها، بخشی از مشترکین آب، توجهی به نوع مصرف ندارند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *