×
×
جدیدترین‌‌ها

هشدار به شهردار آینده مشهد

  • کد نوشته: 14124
  • تیر 29, 1400
  • نخست نیوز – اولین و مهمترین سوالی که این روزها ازاعضای منتخب شورای ششم پرسیده     می شود گزینه های جدی شهرداری شهرامام رضا (ع) است. امابه زعم حقیر مهمتراز پاسخ این سوال،طرح نکاتی جهت استحضار مردم عزیزشهرم و تذکر برخی مسائل به شهردارآتی شهرمان وایضاً علاقه مندان تصدی این مسئولیت خطیر است. عزیزان! 🔸 […]

    هشدار به شهردار آینده مشهد

    نخست نیوز – اولین و مهمترین سوالی که این روزها ازاعضای منتخب شورای ششم پرسیده     می شود گزینه های جدی شهرداری شهرامام رضا (ع) است.
    امابه زعم حقیر مهمتراز پاسخ این سوال،طرح نکاتی جهت استحضار مردم عزیزشهرم و تذکر برخی مسائل به شهردارآتی شهرمان وایضاً علاقه مندان تصدی این مسئولیت خطیر است.
    عزیزان!
    🔸 شهردارمشهد می بایست هرساله تفریغ بودجه سال قبل را وفق‌ قانون تاپایان اردیبهشت سال بعد به شورا ارایه نماید و تنها در سال اخردوره خود،به این مهم اکتفا نکندتا سراسیمه تفریغ بودجه ها را با هماهنگی شورا به تصویب برساند.
    🔸شهرداربعدی مشهد حتماباید بداند که میراث دارچند هزار میلیارد ریال بدهی می باشد و حتماخواهد دانست که بخش عمده ای ازاین بدهی،وامهایی است که فقط در ماههای پایانی کارشورای پنجم أخذ شده است و خیلی نباید برای اداره شهربه گرفتن وام در ماههای ابتدایی کار دل خوش کند.
    🔸شهردار مشهد باید بداند ظاهرسازی شهر و خوش رقصی از پول بیت المال و نیز پولپاشی ممنوع است.
    🔸شهردار باید بداند که هزینه تمام شده پروژه های افتتاحی در واپیسن روزهای مدیریت عالی سابق شهر چقدرو چرا بیشتر ازبرآوردهای اولیه آنها می باشد که البته پرواضح است اصلی ترین دلیل آن نیزافتتاح پروژه ها به هر قیمت تا قبل از شروع بکار دوره جدید مدیریت شهری بوده است.
    🔸شهردار باید بداند که دوره عدم نظارت شورای شهر بر اجرای پروژه ها گذشته است.
    🔸 شهردار باید بداند که ثبات در مدیریت دراین شهر مهم است و نباید سالی یک باراصلی ترین معاونین خود راعوض کند.
    🔸شهردارباید بداندکه اولویت توسعه وارائه خدمات، به حاشیه نشینان عزیز و ساکنین بزرگوار مناطق کم برخوردار می باشد و در این راستا بایدشیب خدمت را بصورت یکسان و با محوریت مناطق پیرامونی و کم برخوردار توسعه بخشد.
    🔸شهردارمشهد می بایست قطعا قبل ازانجام پروژه ها، مهندسی ارزش آنها را انجام داده وبه تأیید شورای شهر برساند،در غیراینصورت شورا مخالف انجام چنین پروژه هایی خواهد بود.
    🔸شهردارمشهد می بایست مدیریت هزینه و بهایابی واقعی خدماتی که از سوی شهرداری صورت می پذیرد را اصلاح نمایدو شورای شهر باجدیت بر این امر نظارت می کند و جلوی هزینه های اضافی، مازادو سربارو ایجاد فرآیندهای موازی می ایستد.
    🔸شهردار کلانشهر مشهد باید خود راملزم به رعایت نظر کارشناسی بدنه متخصص و متعهد شهرداری بداند و ازپیگیری و اجرای طرح های خلق الساعه در جلسات غیررسمی و غیرکارشناسی اجتناب کند.
    🔸شهردار مشهد می بایست به مدیریت شهروند محوری ایمان داشته ومشارکت شهروندان رابه معنای واقعی عملیاتی سازد.
    🔸و نهایتاً اینکه: شهردار مشهد می بایست در چهارچوب خط مشی ها، راهبردها و سیاست های دوره ششم حرکت نماید و اقدامات خود را بر آن استوار سازد که در این راستا تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشگام بودن در این امر جزو مهمترین اولویت هاست.

    مجید دبیریان، منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *