×
×
جدیدترین‌‌ها

مسوول اموز استان های جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد
 همنا، سکوی پرش جوانان مومن انقلابی

  • کد نوشته: 12360
  • تیر 10, 1400
  • نخست نیوز – محمدباقر عطاریانی –  جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی (همنا) اخیراً در کشورشکل گرفته است. اما اینکه این تشکیلات و جبهه چیست؟ در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟ اهداف و برنامه‌های آن چیست و اصولاً به کجا وابسته است؟ آیا می‌خواهد ابزار یا سکوی پرش دیگران باشد؟ اینها سوالاتی است که […]

     همنا، سکوی پرش جوانان مومن انقلابی

    نخست نیوزمحمدباقر عطاریانی –  جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی (همنا) اخیراً در کشورشکل گرفته است. اما اینکه این تشکیلات و جبهه چیست؟ در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟ اهداف و برنامه‌های آن چیست و اصولاً به کجا وابسته است؟ آیا می‌خواهد ابزار یا سکوی پرش دیگران باشد؟

    اینها سوالاتی است که برای دستیابی به پاسخ آن به سراغ حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی مهرورز رفتیم.

    وی امروز به عنوان یک فعال اجتماعی فرهنگی مشغول خدمت است و البته در جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی با عنوان مسوول امور استانهای این جبهه فعالیت می‌کند.

    حجت الاسلام و المسلمین مهرورز در این گفتگو ضمن تشریح ویژگی ها و اهداف جبهه همنا گفت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دست‌یابی به اهداف گام دوم انقلاب با جمعی از دوستان تصمیم گرفتیم تا کار زمین افتاده و واجب مهمی را که از آن غفلت شده به ثمر برسانیم. این کار مهم همواره پرورش مدیران است که باید در کشور ما قوت بگیرد. امروزه باید اذعان کنیم که نسل قدیم ما در حوزه مدیریت از قدرت بالا و توان و انرژی و نشاط لازم برخوردار نیست بنابراین در کنار مدیران و پیشکسوتان باتجربه باید از جوانان ریشه‌دار و انقلابی استفاده کرد. باید بپذیریم که عرصه کار برای جوانان فراهم نشده ضمن اینکه شکاف بین این قشر نیز ترمیم نشده و ادامه این روند و گسست آن، نسلی را به وجود می آورد که ادامه کار و خدمت را برای همه مشکل‌ساز خواهد کرد.

    مخاطب ما خاص است

    حجت الاسلام و المسلمین مهرورز در ادامه گفت: جبهه همنا یک مجموعه ثبت شده می باشد و البته در کل کشور مخاطب ما مخاطب خاص خواهد بود. این جبهه در سال گذشته و با رویکرد فرهنگی اجتماعی مدیرپروری شکل گرفته و لذا در انتخابات سال ۱۴۰۰ خیلی زیاد مانور ندادیم. شعار ما کار طولانی‌ مدت برای چند دهه آینده است.

    مخاطبان ما در این جبهه متولدین دهه ۶۰ به بالا می باشد افرادی که حداقل 40 سال در کنار هم باشند. رویکرد این جبهه، پرورش مدیران و کادر سازی است. در تمام شهرهای کشور، مخاطب جوان وجود دارد.

    چارت سازمانی

    وی در ادامه با اشاره به اینکه در شورای مرکزی این جبهه و در هر شهری ۱۵ نفر انتخاب شده اند گفت: در این شورا ترکیبی از پیشکسوت ها و جوانان وجود دارد. جوانانی که دارای انگیزه و شور جوانی هستند و پیشکسوت هایی که دارای تجربه می باشند. در هر استانی شورا متشکل از یک روحانی، یک خانم و سایر نیروها خواهد بود.

    شورای مرکزی استان کار اصلی را به عهده دارد و افراد آن جوانان زیر ۴۰ سال هستند به واقع افرادی که از توان مدیریتی برخوردارند گزینش می‌شوند و باید افرادی مستقل باشند. ما اگر به سهم خودمان بتوانیم ۵۰ هزار جوان را در کشور در رده مدیران قرار دهیم، ثمرات زیادی به دنبال خواهد داشت.

    شرایط عضویت

    وی در مورد نحوه پذیرش و شرایط لازم برای عضویت در جبهه همنا گفت: سن افراد باید کمتر از ۴۰ سال باشد و البته از خصوصیات مدیریتی برخوردار باشند. در همنا نباید به جایی وصل باشند و تاکنون چند هزار جوان در کشور به صورت شناسنامه دار عضو همنا شده اند. در تمامی استان های کشور، شورای مرکزی همنا شکل گرفته است و در جریان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، دیدیم که در ۵۰ شهر و روستا جوانان ما به این شوراها ورود پیدا کرده‌اند.

    رویکردهای مهم همنا

    حجت الاسلام و المسلمین  مهرورز درباره رویکردهای مهم همنا گفت: کار اصلی همنا به دو رویکرد اجتماعی و فرهنگی متکی است. یک جوان و مدیران آینده ما باید در همه عرصه ها مورد آزمون قرار گیرد البته در این حوزه ها به موضوع امور خیر و محرومان و آسیب های اجتماعی توجه ویژه شده است.

    همنا در مراسم و مناسبت های ملی مذهبی دارای برنامه‌های مختلف است و البته در سیاست به ویژه در انتخابات نیز حضوری فعال دارد.

    اما مهم‌ترین بحث ما توجه به آموزش ها است چرا که جوانان ما به عنوان یک مدیر باید با آموزشهای عقیدتی و اخلاقی به مرحله‌ای برسد که در صورت کسب پست و مقام با وسوسه مالی و اخلاقی روبرو نشود و به لغزش دچار نشود.

    همنا با حمایت و پشتیبانی لازم و نظارت بر این قشر سعی می کند گام به گام حرکت کند.

    ما برای تشکیل همنا در تهران بیش از ۳۰۰ جلسه دیدار و نشست با بزرگان و شخصیت های فرهنگی اجتماعی کشور برگزار کردیم و از رهنمودهای آنان استفاده کردیم. این عزیزان امروز هر یک پشتیبانی ما هستند و کمک حال ما می باشند و به واقع منبع تغذیه مدیران آینده کشور محسوب می شوند.

    ضمانت همنا

    وی با اشاره به اینکه ما در مباحث مختلف سعی می‌کنیم زمینه رشد این جوانان را فراهم کنیم گفت: این قشر از جوانان همواره مبلغ و مدافع کار هستند و می توانند کمک حال سایر جوانان کشور باشند. جوانانی که تلاش می کنند در آینده پست های مدیریتی را عهده دار باشند باید حمایت شوند. در هر شهری ۷۵ اداره و نهاد و سازمان وجود دارد و جوانان نباید دغدغه کار داشته باشند.

    همنا در کنار دانشگاه قرار دارد و همه باید به گونه‌ای عمل کنیم که راه نفوذ دشمن گرفته شود.

    همنا ابزار و سکوی پرش نیست

    حجت الاسلام و المسلمین مهرورز در ادامه با اشاره به اینکه همنا حاصل کار دو دهه فعالیت و تجربه جوانان است،گفت: همنا ابزاری کسی نیست. همنا سکوی پرش کسی نخواهد بود و همنا به صورت مقطعی و فصلی کار نخواهد کرد. همه ما به دنبال یک کار ماندگار است تا همگان از آن بهره ببرند تا برای آینده کشور ثمر داشته باشد. شور و نشاط جوانی در کنار تجربه پیشکسوتان رمز موفقیت همنا خواهد بود.

    شایان ذکر است دبیرکل جبهه همنا دکتر مرتضی کلایی، رییس شورای سیاست گذاری همنا در استان خراسان رضوی دکتر خسروشاهی و دبیر شورای سیاستگذاری همنا در خراسان رضوی نیز وحید رهبر می باشد.

    پشتوانه ها و حامیان جبهه همنا در حوزه نیروی انسانی دکتر قالیباف ، در امور اجتماعی و خیریه سردار صفوی و در حوزه بانوان نیز خانم آباد می باشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *