×
×
جدیدترین‌‌ها

در میانه بی اعتمادی مردم به سیاستمداران سنتی؛
دور دوم انتخابات منطقه ای فرانسه امروز برگزار می شود

  • کد نوشته: 11953
  • تیر 6, 1400
  • دومین دور از انتخابات منطقه ای فرانسه در حالی امروز برگزار می شود که در دور نخست به دلیل بی اعتمادی مردم به سیاستمداران سنتی، سطح مشارکت به شدت پایین بود.
    دور دوم انتخابات منطقه ای فرانسه امروز برگزار می شود

    به گزارش نخست نیوز به نقل از رویترز، فرانسه امروز یکشنبه، دومین دور از انتخابات شوراهای منطقه ای را برگزار می کند که می تواند ابزار خوبی برای گمانه زنی در باب انتخابات ریاست جمهوری باشد که سال آینده در این کشور برگزار می شود.

    نتیجه دور نخست انتخابات منطقه ای که یکشنبه گذشته برگزار شد و با کاهش بی سابقه سطح مشارکت مردم همراه بود؛ شکست تلخ اما قابل پیش بینی را برای «جمهوری به پش» حزب متبوع امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه رقم زد.

    انتظار نمی رود که این حزب قادر به پیروزی در هیچیک از ۱۳ منطقه اصلی فرانسه باشد حال آنکه حزب «اجتماع ملی» به رهبری مارین لوپن سیاستمدار راست افراطی نیز در مقایسه با ۵ سال پیش، اقبال چندانی در رقابت منطقه ای پیش رو ندارد.

    در مقابل، حزب راست میانه که از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ به این سو، ناکامی های زیادی را در عرصه سیاسی فرانسه تحمل کرده است، عملکرد نسبتاً رضایت بخشی در دور نخست انتخابات منطقه ای داشت.

    در این میان، برخی مانند «خاویر برتراند» وزیر بهداشت پیشین فرانسه که نامزد شوراها در منطقه «او دو فرانس» واقع در شمال کشور است؛ یکی از اصلی ترین گزینه های محافظه کاران در انتخابات ۲۰۲۲ فرانسه نیز به شمار می رود و می تواند رقیبی برای ماکرون و لوپن تلقی شود.

    لوپن هم امیدوار است در انتخابات امروز، یک منطقه را از آن حزب اجتماع ملی کند تا جایگاه خود را در رقابت ریاست جمهوری سال آتی ارتقا دهد.

    این در حالی است که اگر چنیش حوادث مانند سال ۲۰۱۷ باشد؛ ماکرون همچنان اصلی ترین گزینه ریاست جمهوری فرانسه در ۲۰۲۲ است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *