×
×
جدیدترین‌‌ها

توجه به مشکلات عصبی کووید ۱۹/ بیماران با چه علائمی مراجعه می کنند

  • کد نوشته: 11911
  • تیر 5, 1400
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در ارتباط با مشکلات عصبی ناشی از بیماری کووید ۱۹ نکاتی را متذکر شد.
    توجه به مشکلات عصبی کووید ۱۹/ بیماران با چه علائمی مراجعه می کنند

    ایرج خسرونیا، با اشاره به مباحث مطرح شده در سی و یکمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که به صورت مجازی برگزار می‌شود، به نخست نیوز ، گفت: عوارض کووید ۱۹ در مغز تحت عنوان نورو کووید در سی یکمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران توسط اساتید اعصاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    وی با عنوان این مطلب که تعدادی از بیماران کووید ۱۹ ممکن است با تشنج فلج اندام و نیمه بدن مراجعه کنند، افزود: همچنین تعدادی از بیماران به علت تأخیر کمبود اکسیژن اختلال الکترولیت سقوط فشار خون با علائم مغزی مراجعه می‌کنند.

    خسرونیا ادامه داد: متأسفانه بعضی از بیماران با علائم تیپیک ام اس مراجعه می‌کنند و حتی سی تی اسکن مغز هم علائم مغز را نشان می‌دهد.

    وی افزود: همکاران باید توجه خاص داشته باشند بعضی از بیماران با علائم شدید انسفالوپاتی مراجعه می‌کنند با علائم تیپیک کووید و یا بدون علائم کووید باشند. بنابراین با توجه به شیوع کووید ۱۹ توصیه می‌شود بیمارانی که با علائم عصبی مراجعه می‌کنند به فکر کووید ۱۹ باشیم و از درمان آن غافل نشویم

    رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: در این کنگره پیشنهاد شد کسانی که دارای علائم عصبی هستند درمان کووید ۱۹ آنها ادامه پیدا کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *