×
×
جدیدترین‌‌ها

طبق نتایج اولیه اعلام گردید؛
پیشتازی حزب نیکول پاشینیان در انتخابات پارلمانی ارمنستان

  • کد نوشته: 11541
  • خرداد 31, 1400
  • کمیته انتخابات ارمنستان از پیشتازی حزب کفیل نخست وزیری این کشور در انتخابات پارلمانی زودهنگام ارمنستان خبر داد.
    پیشتازی حزب نیکول پاشینیان در انتخابات پارلمانی ارمنستان

    به گزارش نخست نیوز ، کمیته انتخابات ارمنستان از پیشتازی حزب نیکول پاشینیان در انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور خبر داد.

    طبق این گزارش، بر اساس نتایج شمارش اولیه آرا، حزب پاشینیان با کسب ۵۸ درصد آرا پیشتاز این انتخابات است و پس از آن «ائتلاف ارمنستان» ۲۲ درصد آرا را کسب کرده است.

    گفتنی است که انتخابات پارلمانی ارمنستان روز یکشنبه برگزار گردید که میزان مشارکت در این انتخابات طبق داده‌های اولیه کمیته مرکزی انتخابات ۴۹.۴ درصد اعلام شده است.

    این انتخابات زودهنگام پارلمانی به درخواست «نیکول پاشینیان» کفیل نخست وزیری و با هدف حل مشکلات و آرام کردن مردم بابت توافق صلح امضا شده با دولت باکو در نوامبر گذشته میلادی برگزار شد.

    پاشینیان که با اعتراضات مردمی بابت این توافق صلح و درخواست‌ها برای کناره گیری روبرو بود، از سمتش کناره گیری کرد و انتخابات زودهنگام پارلمانی را رقم زده است.

    در این انتخابات بیش از ۲۰۰۰ حوزه رأی گیری در سراسر ارمنستان باز شده و ۲.۶ میلیون نیز واجد شرایط رأی دادن بودند.

    ۲۱ حزب سیاسی و چهار ائتلاف انتخاباتی در این رأی گیری شرکت داشتند اما دو نیروی سیاسی، رقبای اصلی بودند که یکی حزب حاکم قرارداد مدنی تحت رهبری پاشینیان است و دیگری ائتلاف ارمنستان به رهبری رابرت کوچاریان، رئیس جمهوری سابق این کشور.

    نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که دو طرف شانه به شانه هم هستند و هنوز مشخص نیست که آیا یکی از آنها می‌تواند ۵۴ درصد کرسی‌های پارلمان را برای تشکیل یک دولت به دست بیاورد یا خیر.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *