×
×
جدیدترین‌‌ها

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران؛
آمریکا: به ادامه مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام پایبندیم

  • کد نوشته: 11408
  • خرداد 30, 1400
  • وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه شنبه در پیامی از پایبندی خود به تداوم مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام خبر داد.
    آمریکا: به ادامه مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام پایبندیم

    به گزارش نخست نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران و پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در این انتخابات، اعلام کرد که ایالات متحده به گفتگو با متحدان و شرکای خود درباره بازگشت دوجانبه ایران و آمریکا به تعهداتشان ذیل برجام ادامه می‌دهد.

    وزارت خارجه ایالات متحده همچنین با چشم‌پوشی از حضور سرنوشت ساز مردم ایران، هم در داخل و هم در خارج از کشور، در پای صندوقهای رأی در روز ۲۸ خرداد، مدعی شد که «ایرانیان از حق خود برای انتخاب رهبرانشان در یک فرایند انتخاباتی آزاد و منصفانه محروم شدند!»

    این وزارتخانه روز شنبه ۲۹ خرداد اعلام کرد که اخبار مربوط به اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی از سوی وزارت کشور ایران را دیده است.

    وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با اعلام اینکه اخبار مربوط به پیروزی سید ابراهیم رئیسی از سوی وزارت کشور ایران را دیده است، گفت که «سیاست آمریکا در قبال ایران این است که منافع ایالات متحده را، فارغ از اینکه چه کسی در ایران در قدرت باشد، پیش ببرد و آمریکا می‌خواهد در تازه‌ترین دور مذاکرات وین، پیشرفت معناداری را دنبال کند».

    این در حالی است که یک مقام بلندپایه دولت آمریکا روز جمعه در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری «آکسیوس» گفته بود که «واشنگتن به دنبال نهایی کردن مذاکرات برجامی طی روزهای باقی مانده از عمر دولت فعلی ایران و تا پیش از روی کار آمدن دولت جدید در تهران است».

    بر اساس این گزارش، این مقام آمریکایی با ابراز نگرانی در خصوص زمان دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران گفت: «اگر ما نتوانیم پیش از تشکیل دولت جدید در ایران به توافق دست یابیم، به نظرم پرسش‌های جدی در این خصوص پیش خواهد آمد مبنی بر اینکه چگونه (در زمان دولت جدید در تهران) به آن (توافق) دست پیدا کنیم».

    گفتنی است، نشست کمیسیون مشترک برجام به منظور جمع‌بندی رایزنی‌های انجام شده در دور ششم مذاکرات، قرار است امروز (یکشنبه) ساعت ۱۴:۳۰ (به وقت تهران) با حضور هیأت نمایندگی ایران و گروه ۱+۴ (چین، روسیه، آلمان، فرانسه، انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین برگزار شود.

    «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیأت ایرانی را در این نشست برعهده خواهد داشت و «انریکه مو را» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز رئیس این نشست خواهد بود.

    قرار است پس از پایان این نشست، هیأت‌ها برای انجام رایزنی‌های بیشتر به پایتخت‌های خود بازگردند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *