×
×
جدیدترین‌‌ها

جنبش حماس:
عدم درج نام رژیم صهیونیستی در لیست «شرم» سازمان ملل محکوم است

  • کد نوشته: 11405
  • خرداد 30, 1400
  • جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس عدم درج نام رژیم صهیونیستی در لیست «شرم» (لیست ناقضان حقوق کودکان) سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.
    عدم درج نام رژیم صهیونیستی در لیست «شرم» سازمان ملل محکوم است

    به گزارش نخست نیوز به نقل از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» بیانیه‌ای را خصوص سیاست‌های جانبدارانه سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی صادر کرد.

    بر اساس این گزارش، این جنبش عدم درج نام رژیم صهیونیستی در لیست «شرم» (لیست ناقضان حقوق کودکان) سازمان ملل را به شدت محکوم کرد. حماس اعلام کرد: تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی قتل و کشتار ۶۷ کودک فلسطینی در جنگ ۱۲ روزه غزه و جنایات روزانه این رژیم در حق کودکان فلسطینی در کرانه باختری بود که سند و مدرکی کافی برای درج نام این رژیم در لیست سیاه است.

    این جنبش مقاومت اسلامی در ادامه تأکید کرد که موضع جانبدارانه سازمان ملل در قبال رژیم صهیونیستی نه تنها مانعی در مقابل بازخواست و مجازات این رژیم خواهد بود، بلکه سران این رژیم را به ارتکاب جنایات بیشتر علیه ملت فلسطین و نقض قوانین بین‌الملل تشویق خواهد کرد.

    گفتنی است، سازمان ملل متحد اخیراً ضمن خودداری از درج نام رژیم صهیونیستی در لیست ناقضان حقوق کودکان، در اقدامی عجیب نام «أنصارالله» یمن را در لیست مذکور قرار داده است؛ اقدامی که واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت.

    در همین ارتباط، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اقدام «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در درج نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودکان واکنش نشان داد.

    وی با انتشار یک پست توئیتری نوشت: صنعاء به این اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد پاسخ عملی خواهد داد و با برگزاری یک راهپیمایی با حضور کودکان یمنی جنایات ائتلاف سعودی طی ۶ سال تجاوز به یمن، علیه کودکان این کشور را به نمایش خواهد گذاشت.

    الحوثی همچنین عنوان کرده است: یک راهپیمایی برای کودکان یمنی تدارک دیده می‌شود تا طی آن، تصاویر و ماکت‌هایی از پیکرهای کودکانی که به دست ائتلاف سعودی شهید شده‌اند، به نمایش درآیند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *