×
×
جدیدترین‌‌ها

سرمایه‌گذاری در ورزش هزینه نیست

  • کد نوشته: 11037
  • خرداد 26, 1400
  • به گزارش نخست نیوز ، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شبانگاه سه‌شنبه در دیدار جمعی از ورزشکاران و اهالی ورزش که در محل مجتمع سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: دیدار ما با مسابقه فوتبال همراه شد. ان‌شاءالله خداوند با پیروزی آنها دل مردم را شاد کند. رئیسی با بیان اینکه ورزش نماد […]

    سرمایه‌گذاری در ورزش هزینه نیست

    به گزارش نخست نیوز ، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شبانگاه سه‌شنبه در دیدار جمعی از ورزشکاران و اهالی ورزش که در محل مجتمع سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: دیدار ما با مسابقه فوتبال همراه شد. ان‌شاءالله خداوند با پیروزی آنها دل مردم را شاد کند.

    رئیسی با بیان اینکه ورزش نماد پیشرفت کشور حساب می‌شود، عنوان کرد: معتقدم سرمایه‌گذاری در ورزش هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است. در ورزش توجه به نیرو و منابع انسانی محوری‌ترین موضوع است.

    نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: پیشکسوتان ورزش حکم چراغ راه را دارند، در عمل باید به آنها توجه شود، لازم است ساز و کار توجه به پیشکسوتان ورزش فراهم شود، این اقدام، احساس مورد اکرام قرار گرفتن ورزشکاران از ابتدا تا دوران پیشکسوتی را به همراه دارد.

    رئیسی تصریح کرد: باید توجه به اقسام ورزش در کشور اصل قرار گیرد. ما باید روی ورزش همگانی در کشور سرمایه گذاری کنیم. عمیقأ باور دارم که ورزش ما امروز با نوعی دانش افزایی در این زمینه همراه شده است. گاهی یک ورزشکار هم از نظر ورزشی و هم به لحاظ علمی قهرمان است. باید به چهره های ورزشی از درون ورزش بها بدهیم.

    وی گفت: اینکه یک فرد سیاسی وارد مجموعه ورزشی شود، منجر به از بین رفتن صفا و صمیمیت لازم میان افراد می‌شود. غیرت و فتوت، مردانگی و گذشت از خصایص ورزشکاران است و در مرام ورزشکاران وجود دارد.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در فوتبال و والیبال و سایر ورزش ها به تحول نیاز داریم. به والیبال توجه شد و موجب درخشش این رشته شد و اگر به آن بی توجهی صورت گیرد با مشکل مواجه خواهد شد.

    رئیسی گفت: همه رشته های ورزشی باید در جای خود مورد توجه باشند. البته فوتبال به لحاظ جهانی از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

    وی ادامه داد: ورزش، سلامتی و پویایی جامعه را به همراه دارد و از بسیاری امراض جلوگیری می کند.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ورزشکارانی همچون میناوند و انصاریان که بر اثر کرونا فوت کردند، بیان کرد: ان شاءالله خداوند همه را بیامرزد و همسفره علی بن موسی الرضا کند.

    رئیسی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم که اعتماد آسیب دیده ترمیم شود و نشاط و امید به جامعه برگردد، اضافه کرد: در رابطه با بحث خصوصی سازی که مطرح شد، در بخش خود حتما پیگیری می‌شود.

    وی با اشاره به اهمیت ورزش بانوان، اطهار داشت: مدال آوری بانوان در جهان زبانزد است که هم با حجاب و هم با قدرت ظاهر شدند.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید در مناطق محروم استعدادیابی صورت گیرد. به عقیده من می‌شود در این زمینه کارهای بهتری انجام شود و استعداد یابی در مناطق محروم با توجه بیشتری صورت گیرد.

    رئیسی با بیان اینکه محوری‌ترین تصمیم من توجه به معیشت مردم است، گفت: برخی خانواده‌ها با مناعت طبع حرف خود از وضعیت معیشتی را به زبان نمی‌آورند اما گزارش‌های ما نشان می‌دهد که وضعیت سفره‌های مردم و دسترسی به کالاهای اساسی مناسب نیست.

    وی ادامه داد: دولت نباید اجازه دهد این وضعیت ادامه پیدا کند و این کار با کمک شما و خدمتگذاری دولت امکان پذیر است.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما در انتصابات وزارتخانه ها باید به درون ورزش توجه داشته باشیم. مسائل معیشتی باید از طریق صندوق حمایتی ورزشکاران مورد توجه قرار گیرد.

    رئیسی تاکید کرد: در تدوین سیاست ها می توان از پیشنهادات شما که صاحبنظر هستید استفاده کرد. برنامه هفتم توسعه به دولت جدید می رسد و در این برنامه نسبت به ورزش حتما توجه خواهد شد. خواهش من این است که این نشست، نشست آغاز باشد نه نشست انجام. به دلیل کرونا نتوانستیم در خدمت دوستان بیشتری باشیم اما در آینده جلسات به تعداد بیشتری برگزار شود.

    وی خاطرنشان کرد: در همه بخش‌ها می‌خواهیم با نیروهای آن بخش کار را دنبال کنیم. اینکه فردی از پشت درهای بسته کار را مدیریت کند اصلا مورد پسند نیست. شما لازم است نقش آفرینی کنید. باید حس اداره کشور در حوزه ورزش هم دیده شود و همه ظرفیت ها و نگاه ها بیایند تا ارتقای لازم و شایسته تحقق یابد.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شأن دولت حمایت، هدایت و نظارت است و در عین حال پیشکسوتان و صاحبنظران می توانند امور را تقویت کنند. در زمینه ورزش هم کار شده و هم راه زیادی باقی است.

    وی با تاکید بر اینکه ما در اجرای عدالت عقب ماندگی داریم، افزود: اجرای عدالت در ورزش معنای خودش را دارد، در فرهنگ و قوه قضاییه و … هر کدام معنای خودش را دارد. ماموریت ما این است. اگر نتوانم در این جایگاه برای مردم اجرای عدالت را به ارمغان بیاورم، این جایگاه هیچ ارزشی نخواهد داشت. خداوند نیز تغییر را به دست شما سپرده است. فرهنگ ما، فرهنگ ما می توانیم است و می توان ورزش را در کشور متحول کرد و ما به امید خدا این کار را خواهیم کرد.

    رئیسی در بخشی از صحبت های خود پس از شنیدن پیروزی تیم ملی فوتبال، این پیروزی را تبریک گفت و تاکید مرد: این پیروزی را به فال نیک می گیرم. ان شاءالله تا مرحله جام جهانی با موفقیت پیش بروند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *