×
×
جدیدترین‌‌ها

در دوره دکتری؛
دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس برنده المپیاد بین المللی زبان روسی شد

  • کد نوشته: 10851
  • خرداد 24, 1400
  • فاطمه السادات میرلوحی دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه تربیت مدرس، برنده المپیاد بین المللی زبان روسی شد.
    دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس برنده المپیاد بین المللی زبان روسی شد

    به گزارش نخست نیوز به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، المپیاد بین المللی زبان روسی در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در چهار دوره برگزار شد که دارای دو مرحله بود؛ مرحله نهایی در نوروز ۱۴۰۰ به صورت حضوری با شرکت نمایندگانی از دفتر همکاری روسیه برگزار شد تا بتوانند از هویت فرد آزمون دهنده و صحت اطلاعات وی مطمئن شوند.

    بر این اساس، امتحانات به صورت مجازی در ۴ سطح شنیداری، گفتاری، درک مطلب، دستور واژگان و مصاحبه برگزار شد. میزان تسلط فرد آزمون دهنده به دستور و واژگان روسی، میزان فهم کلام روسی، ارتباط با روس زبانان، اطلاع از تاریخ و فرهنگ روسیه و مکان های فرهنگی این کشور، سرعت فهم و درک و بیان جملات روسی از مهمترین موارد ارزیابی در این آزمون بود.

    دانشجوی دانشگاه به عنوان نخستین ایرانی که موفق شد به فینال این المپیاد برسد. روز ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ با حضور در سفارت روسیه در تهران، مدرک دیپلم (سطح سه روسی) این المپیاد و هدیه خود را دریافت کرد.

    سفیر روسیه در ایران ضمن شادباش به میرلوحی طی سخنانی اظهار داشت: خوشحالم که دیپلم برنده المپیاد بین المللی زبان روسی برای اتباع خارجی را به شما اهدا می کنم.

    جاگاریان افزود: صمیمانه برای شما در یادگیری زبان روسی و دستیابی به اهداف خود آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم هنگام گشودن مرکز فرهنگ و علم روسیه در ایران، سایر شهروندان جمهوری اسلامی نیز بتوانند از شما الگو بگیرند.

    میرلوحی از فرصت بوجود آمده برای شرکت در این المپیاد (به رغم محدودیت های پاندمی) تشکر کرد و خطاب به سفیر روسیه در تهران گفت: از شما تشکر می کنم و بسیار خوشحالم که در بین این تعداد شرکت کننده توانسته ام برنده شوم، من افتخار می کنم که می توانم روسی صحبت کنم.

    گفتنی است؛ این المپیاد توسط «کتابخانه ریاست جمهوری» شهر سن پترزبورگ برای خارجی زبانان سراسر دنیا برگزار می شود و میزان تسلط به زبان روسی آنها را ارزیابی می کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *