×
×
جدیدترین‌‌ها

سنسور RVG چیست؟

  • کد نوشته: 108145
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳
  • استفاده از تکنولوژی در هر درمان می تواند دقت آن  را بالا ببرد و درصد موفقیت درمان را افزایش دهد. از طرفی لازم به ذکر است که در برخی از موارد استفاده از تجهیزات به روز می تواند راحتی و تجربه بهتری را برای بیماران فراهم آورد. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی سنسور RVG می پردازیم.
    سنسور RVG چیست؟

    استفاده از تکنولوژی در هر درمان می تواند دقت آن  را بالا ببرد و درصد موفقیت درمان را افزایش دهد. از طرفی لازم به ذکر است که در برخی از موارد استفاده از تجهیزات به روز می تواند راحتی و تجربه بهتری را برای بیماران فراهم آورد. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی سنسور RVG می پردازیم.

    سنسور RVG چیست؟

    همانطور که می دانید در دندان پزشکی تهیه عکس از دندان و دهان اهمیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت پزشک می تواند با این  سنسور عکس های واضحی را در مدت زمان پایین تهیه کند که این سنسور تشخیص را بسیار دقیق و سریعتر برای پزشک خواهد کرد.

    چگونه سنسور RVG  ساخته شد؟

    قبل ها دکتر اتو والکوف برای اولین بار با استفاده از شیشه، عکس رادیو گرافی را تهیه کرد که حدودا این پروسه 25 دقیقه طول کشید. این اتفاق در سال 1896 رخ داد و باعث پیشرفت عکس برداری در این حوضه شد که در نهایت منجر به تولید سنسور RVG شد.

    سنسور RVG از چند بخش تولید شده است؟

    در حقیقت سنسور RVG از سه بخش اصلی تولید شده است که هر کدام از آنها دارای وظیفه خاصی هستند. این بخش ها به شرح زیر می باشند که در ادامه هر کدام از آنها را به صورت جداگانه معرفی می کنیم:

    1. بخش فعال سنسور RVG
    2. بخش غیر فعال سنسور RVG
    3. کامپیوتر و سیم انتقال دهنده

    اجزای سنسور آر وی جی

    بخش فعال سنسور RVG

    همانطور که از اسم این بخش مشخص است نقش فعالی در ثبت عکس ها دارد. در حقیقت بخش فعال سنسور RVG عکس ها را ثبت می کند پس باید در مکان مناسبی قرار گیرد.

    بخش غیر فعال سنسور RVG

    این بخش نقشی در ثبت تصویر ندارد به همین دلیل نیز به آن غیر فعال می گویند.

    قیمت سنسور RVG

    همانطور که می دانید برند های متفاوتی در حال تولید سنسور های RVG می باشند که کیفیت و امکانت آنها یکسان نیست به همین دلیل نیز قیمت سنسور RVG می تواند متفاوت باشد. هزینه خرید سنسور RVG به صورت حدودی 50.000.000 الی 150.000.000 تومان خواهد بود.

    مزایا و معایب سنسور RVG

    به یاد داشته باشید که هیچ دستگاهی نمی تواند فقط دارای مزایا باشد به همین دلیل نیز شما باید از معایب آن آگاه باشیدتا بتوانید نسبت به خواسته ها و نیاز خود بهترین تصمیم و انتخاب را اتخاذ نمائید.ما در ادامه مزایا و معایب سنسور RVG را بیان می کنیم.

    مزایای سنسور RVG

    • این سنسور می تواند سلامتی پزشک و دستیاران را بیشتر حفظ نماید زیرا میزان استفاده این سنسور از اشعه ایکس 75 درصد کمتر است.
    • تمام مراحل عکس بردار در سنسور به صورت دیجیتال می باشد پس شما می تواند پرونده سازی برای بیماران خود داشته باشید.
    • به علت دیجیتال بودن این سنسور، سرعت عکس برداری به نهایت خود رسیده است.

    معایب سنسور RVG

    • از مهم ترین معایب این سنسور می توان به قیمت آن اشاره کرد که تا حدی بالا است.
    • از دیگر معایب این سنسور می توان به حساس بودن آن اشاره کرد پس باید در نگه دارای از آن کوشا باشید.

    چگونه از سنسور RVG مراقبت کنیم؟

    سنسور های RVG نسبت به میزان اشعه ایکس و ضربه بسیار حساس می باشند پس بهتر است از هولدر های مخصوص برا نگه داری سنسور ها استفاده کنید. از طرفی بهتر است مکان ثابتی را برای نگه داری از این سنسور در نظر بگیرید.

    اطلاعات تصویر از طریق یک سیم از سنسور به کامپیوتر انتقال پیدا می کند پس به یاد داشته باشید که بیماران به صورت ناخودگاه آن را گاز نگیرند زیرا در صورت آسیب دیدن سیم ممکنه است سنسور به صورت کامل خراب شود.

    نحوه کار با سنسور RVG

    در ابتدا این سنسور باید پشت دندان بیمار قرار بگیر فقط باید در قرار دادن قسمت فعال سنسور RVG دقت کنید. از طرفی این سنسور حداقل باید 2 ثانیه پشت دندان قرار داشته باشد تا تصویر به صورت واضح ثبت گردد.

    نکات مهم در خرید سنسور RVG

    در ابتدا باید به نیاز خود توجه ویژه ای داشته باشید زیرا این سنسور ها دارای سایز های متفاوتی هستند و هر کدام برای کار مشخصی مناسب می باشند. در حقیقت سایز 0 برای معاینه اطفال، سنسور با سایز 1 برای تصویر براداری عمودی و سایز 2 برای تصویر های آپیکال مناسب است.

    دومین نکته ای که باید به آن توجه کنید این سنسور در دهان بیمار قرار می گیرد پس باید ضد آب باشد یعنی در حقیقت باید دارای گواهی IP68 باشد.

    سومین نکته نیز انتخاب برندی مناسب است که سیم آن دارای اصطحکام مناسب و طول عمر بالایی باشد زیرا قیمت این سنسور بالا می باشد.

    بیشتر بخوانید » Dental radiography

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *