×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی:
تهیه 55 هزار بسته جهت دانش آموزان نیازمند استان

  • کد نوشته: 108021
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳
  •  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی گفت: با همراهی مردم و خیرین و مراکز نیکوکاری 55 هزار بسته تحصیلی در استان تهیه و در سال تحصیلی جدید بین دانش آموزان توزیع می شود.
    تهیه 55 هزار بسته جهت دانش آموزان نیازمند استان

    به گزارش نخست نیوز، سرور هادیان – رضا سلم آبادی در رزمایش توزیع پنجاه هزار بسته تحصیلی ویژه دانش آموزان نیازمند که در محل اردوگاه ثامن الائمه(ع) برگزار شد، ضمن تقدیر از شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش استان، گفت: در طول این سه سال که توفیق خدمت در کمیته امداد داشتم، همیشه ایشان خواسته ما را اجابت کردند از اینرو از همراهی آموزش و پرورش با کمیته امداد و خانواده های محروم تشکر و قدردانی می کنم. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی با اشاره به کمک های مالی ، فکری و معنوی جهت مردم نیازمند، بیان کرد: در روایات آماده است؛ اگر به آدم زمین گیر کمک کردیم 70 ثواب می بریم، اگر به پدر و مادر کمک کنیم که در فرهنگ ما توصیه شده است، 700 ثواب می بریم و اگر به نیت اموات کمک کنیم 70 هزار ثواب می بریم، اما اگر می خواهیم 100 هزار ثواب ببریم به دانش آموز و طلبه کمک کنیم.

    وی افزود: کمک به پدر و مادر واجب است اما کمک به دانش آموز 100 هزار ثواب به همراه دارد و این رزمایش نشان از همراهی مردم و خیرین در جمع کردن ثواب بیشتر می باشد.

    سلم آبادی با بیان اینکه برخی از دانش آموزان نیازمند به دلیل محرومیت نمی توانند لوازم التحریر بخرند، گفت: این اتفاق موجب شاد کردن دل این 5000 خانواده خواهد شد.

    وی با بیان اینکه 57 هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان می باشند ، گفت: امداد استان متعهد به تهیه 35 هزار بسته تحصیلی برای سال جدید شده است و در مجموع 14 میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری و خیرین و کمیته امداد برای تهیه این بسته ها هزینه شده است. وی بیان کرد: 14 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز توسط حامیان پرداخت شده است که در مجموع 55 هزار بسته تهیه شده است.

    همکاری 8 مرکز نیکوکاری اداره 6 مشهد برای تهیه بسته های تحصیلی در ادامه مرتضی ضیایی رییس کمیته امداد اداره 6 مشهد در این رزمایش بیان کرد: حدود 5013 خانوار تحت حمایت امداد اداره 6 مشهد هستند که از این تعداد حدود 2300 دانش آموز در مقطع ابتدای و متوسطه تحصیل می کنند.

    وی افزود: این رزمایش حاصل کمک های خیرین و مراکز نیکوکاری و کمیته امداد استان برپا شده است و در این خصوص 8 مرکز نیکوکاری شهید سلیمانی، امام زمان، جهاندیده و دارایی، بقیع، حضرت معصومه ، حضرت رقیه، مهر و پویش مهربانی با کمیته امداد جهت تهیه این بسته ها همکاری داشته اند. ضیایی گفت: قبل از آغاز سال تحصیلی در تعدادی مراکز 800 سبد تحصیلی توزیع شده و همه دانش آموزان این منطقه از سبد تحصیلی بهره مند می شوند .

    همراهی دستگاهها دستیابی دانش آموزان به عدالت آموزشی را سهل الوصول می کند همچنین زهرا شوشتری معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: رزمایش یعنی آمادگی برای شرایط جنگی و در اینجا و این رزمایش جهت دانش آموزان برای ورود به عرصه علم و دانش و شروع در صحنه نبرد با تهاجم فرهنگی و موضوعاتی در خصوص علم و دانش و علم اندوزی برگزار می شود.

    وی افزود: این اقدام خیرین عاقبت بخیری به همراه دارد و اگر هر کدام به این موضوع مهم پی ببریم که هم نوع خود را دریابیم، به طور قطع این کمک ما در زندگی ما اثرگذار خواهد بود. شوشتری بیان کرد: این رزمایش زیباترین رزمایش برای بچه های محروم خواهد بود که با کلی انگیزه و حال خوب وارد عرصه علم آموزی می شوند و دردناک خواهد بود اگر وسایل مورد نیاز تحصیل را نداشته باشند.

    وی تصریح کرد: آموزش و پرورش اگر همراهی دستگاهها را نداشته باشد، تحقق پیدا کردن به اهداف انقلاب برای دستیابی دانش آموزان به عدالت آموزشی و جایگاه در سند تحول بنیادین جا نمایی شده امکان پذیر نخواهد بود و همراهی دستگاهها موجب می شود آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برساند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *