×
×
جدیدترین‌‌ها

تحلیلگر عراقی:
«داعش» و حزب «بعث» دو روی یک سکه هستند

  • کد نوشته: 10787
  • خرداد 24, 1400
  • یک تحلیلگر عراقی با اشاره به اقدامات خصمانه علیه حشد شعبی در این کشور، گفت: داعش و حزب بعث تفاوتی با یکدیگر ندارند.
    «داعش» و حزب «بعث» دو روی یک سکه هستند

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از الفرات نیوز، «مازن الزیدی» تحلیلگر مسایل عراق در سخنانی تأکید کرد: از دیدگاه ما داعش و حزب بعث هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. در واقع باید گفت که آنها دو روی یک سکه هستند.

    بر اساس این گزارش، این تحلیلگر مسائل عراق افزود: اسنادی وجود دارند که جملگی چگونگی تبدیل شدن نیروهای حزب بعث به رهبران داعش و القاعده را ثابت می‌کنند. هیچکس نمی‌تواند این اسناد را انکار کند.

    الزیدی در ادامه به وجه مشترک میان داعش و حزب بعث اشاره کرد و گفت: از جمله وجوه مشترک میان دو طرف توطئه چینی علیه حشد شعبی در عراق است. پیشتر احمد عبدالساده، کارشناس عراقی گفته بود: برخی به دنبال آن هستند تا نیروهای حشد شعبی را تضعیف کنند. هدف اصلی و اساسی از تضعیف نیروهای حشد شعبی در برهه کنونی تقویت داعش در عراق است.

    این کارشناس عراقی در ادامه اظهار داشت: طی روزها و هفته‌های اخیر شاهد آن هستیم که سلسله اقدامات تروریستی علیه حشد شعبی در نقاط مختلف عراق تشدید شده است. این نشان می‌دهد که توطئه بزرگی علیه این گروه در جریان است.

    وی همچنین عنوان کرد: تمام کسانی که با حشد شعبی مبارزه می‌کنند و برای تضعیف آن تلاش می‌کنند، حامی داعش هستند. پیشتر نیز «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق اعلام کرده بود که مقابله با حشد شعبی پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *