×
×
جدیدترین‌‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران:
پایان موج چهارم کرونا قابل پیش بینی نیست

  • کد نوشته: 10390
  • خرداد 19, 1400
  • معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه پیک چهارم در حال نزول است، گفت: آمارها نشان می دهد پیک چهارم هنوز به پایین‌ترین نقطه نرسیده که بخواهیم بگوییم در حال اتمام است
    پایان موج چهارم کرونا قابل پیش بینی نیست

    سید فرشاد علامه در گفتگو با نخست نیوز، اظهارداشت: آمارهای دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد پیک چهارم هنوز به پایین‌ترین نقطه نرسیده که بخواهیم بگوییم در حال اتمام است یا خیر و در مجموع نمی‌توان پایان یک پیک را پیش بینی کرد.

    وی با اشاره به اینکه نمی‌توان پیش بینی کرد که موج بعدی داریم یا خیر افزود: پایان موج چهارم به واکسیناسیون، فاصله گذاری اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی و … بستگی دارد و طولانی‌تر شدن آن به مفهوم پایین آمدن به نسبت موج‌های دیگر نیست.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه پیک دوم هنوز کامل تمام نشده بود که پیک سوم بر روی آن سوار شد گفت: پیک چهارم در حال پایین آمدن است اما هنوز به میزان قبل پیک نرسیده‌ایم و اینکه بگوییم پیک بعدی روی آن سوار می‌شود یا خیر و این را نمی‌توان پیش بینی کرد.

    به گفته وی، هر چه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها بیشتر انجام شود احتمال اینکه پیک بعدی اتفاق نیفتد یا با حجم بسیار کمی باشد وجود دارد و امیدمان به این است که با توجه به رعایت تمامی این موارد مشکل جدی مجدداً پیش نیاید.

    علامه با اشاره به اینکه در پیک چهارم از نظر تعداد بیماران بستری بیشترین حجم را داشتیم گفت: اما با توجه به رعایت پروتکل‌ها و تسلط همکاران و مدیریت خوب اقدامات متعددی برای اینکه بتوانیم آمار مرگ و میر را کاهش دهیم انجام شد که موفقت آمیز بود.

    وی افزود: در پیک‌های قبل ۱۴، ۱۵ آیتم به دست آمد و مورد پایش و اجرا قرار گرفت و باعث شد در پیک چهارم میزان مرگ و میر نسبت به تعداد بیماران کمتر شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *