×
×
جدیدترین‌‌ها

سامانه جامع آزمایشگاه های مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای رونمایی شد

  • کد نوشته: 10276
  • خرداد 18, 1400
  • مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای از رونمایی از اولین سامانه جامع آزمایشگاه‌های مجازی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد.
    سامانه جامع آزمایشگاه های مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای رونمایی شد

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز، یعقوب دادگر، از رونمایی اولین سامانه جامع آزمایشگاه‌های مجازی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، همزمان با کشورهای انگلستان، آلمان و هندوستان خبر داد.

    وی با عنوان اینکه با این رونمایی ایران به باشگاه کشورهای بهره مند از آزمایشگاه‌های مجازی فنی و تخصصی دانشگاهی در جهان پیوست گفت: طراحی و راه اندازی این سامانه جامع به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و همکاری یک شرکت دانش بنیان حدود ۸ ماه به طول انجامید.

    مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: در حال حاضر آزمایشگاه‌های مجازی مورد استفاده در این سامانه جامع، ۱۱۲ دانشکده و آموزشکده، ۲۰ هزار دانشجو، ۷۰۰ استاد در سراسر کشور است که امکان استفاده از این سامانه جامع در ۳۰ رشته تحصیلی دانشگاه برای انجام ۳۰ عنوان آزمایش فراهم شده است.

    دادگر ادامه داد: با توجه به اینکه در دانشگاه فنی حرفه‌ای بیش از ۷۰ درصد دروس برای دانشجویان بصورت عملی (کارگاهی و آزمایشگاهی) اجرا می‌شود، در شرایط کرونا، بیشترین آسیب متوجه دانشجویان این دانشگاه شد با راه اندازی این سامانه جامع مشکل ارائه بخش عمده‌ای از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه مرتفع گردید.

    وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه این سامانه در آینده نزدیک، پوشش کامل رشته‌های دیگر صورت پذیرد. در دوران پسا کرونا نیز استفاده ترکیبی از آزمایشگاه‌های مجازی توأم با آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واقعی باعث کاهش در مواد مصرفی، انرژی و زمان خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *