×
×
جدیدترین‌‌ها

خراسان رضوی در حفظ خطوط قرمز محیط زیستی موفق است

  • کد نوشته: 100447
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
  •  معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت:خراسان رضوی یکی از استان‌های موفق در حفظ خطوط قرمز محیط زیستی است.
    خراسان رضوی در حفظ خطوط قرمز محیط زیستی موفق است

    به گزارش نخست نیوز_سیده بهجت موسوی مقدم ، علی سلاجقه در مراسم افتتاح پروژه‌های محیط زیستی استان خراسان رضوی با عنوان یادگار ابراهیم به اهمیت فراهم کردن زیست مناسب برای زائرانی که هرساله به مشهد می‌آیند اشاره کرد و از تلاش‌ها برای کاهش مشکلات رودخانه‌ها و اراضی آبیاری شده با پساب کشف رود که برای سلامت مردم خطرناک است، خبر داد.

    معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور از اجرای پروژه‌های یادگار ابراهیم، به‌عنوان نمادی از تلاش‌های شبانه‌روزی شهید جمهور یادکرد و گفت: بحث پیگیری مشکلات کشف رود ازجمله این اقدامات بود.

    وی با اشاره به اجلاس داووس که بر چالش‌های محیط زیستی تمرکز دارد گفت: در این اجلاس 10 موضوع مهم مطرح شد که 6 موضوع مستقیم با امر محیط‌زیست و 4 موضوع به‌صورت غیرمستقیم با حوزه محیط‌زیست سروکار دارد. سلاجقه خاطرنشان کرد: 13 مخاطره اصلی هستند که کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند، ازجمله سیلاب‌های ویرانگر که کار ما پیش‌بینی و اثرگذاری این موضوعات با توجه به داده‌های تاریخی کشور و جهان است. معاون رییس‌جمهور ضمن تاکید بر اینکه توسعه باید در مسیر شاخص‌های محیط زیستی باشد، یادآور شد: رییس‌جمهور شهید در چهارمین شورای عالی محیط‌زیست کشور بر ارایه شاخص‌های درست میدانی تاکید داشتند.

    وی در پایان از روحیه وفاق و همدلی بین مسوولین استان خراسان رضوی تقدیر و تاکید کرد و گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های موفق در حفظ خطوط قرمز محیط زیستی است. ادامه احداث تصفیه‌خانه‌ها در خراسان رضوی برای فاضلاب خانگی یعقوبعلی نظری،استاندار خراسان رضوی نیز اظهار داشت:در حوزه ساخت تصفیه‌خانه یا مدیریت پساب در سطح استان یک‌ نهضت ایجادشده است. وی افزود: طی اقداماتی که در 3 سال گذشته اتفاق افتاده، در حوزه ساخت تصفیه‌خانه یا مدیریت پساب در سطح استان یک‌ نهضت ایجادشده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *