×
×
جدیدترین‌‌ها

میخائیل اولیانوف:
نماینده اتحادیه اروپا نقش اصلی رابطه میان ایران و آمریکا را ایفا خواهد کرد

  • کد نوشته: 3004
  • فروردین 18, 1400
  • نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در اظهاراتی هدف از مذاکرات وین را بازگرداندن کامل برجام دانست و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هرچه زودتر به نتایج مثبت دست یابد.

    نماینده اتحادیه اروپا نقش اصلی رابطه میان ایران و آمریکا را ایفا خواهد کرد

    به گزارش نخست نیوز، نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در اظهاراتی هدف از مذاکرات وین را بازگرداندن کامل برجام دانست و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هرچه زودتر به نتایج مثبت دست یابد.

    میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی روس اظهار داشت: وظیفه کاملاً مشخص است؛ بازگرداندن کامل توافق (برجام). آمریکا و ایران هر دو می گویند که آماده این کار هستند.

    اولیانوف ادامه داد: به طور طبیعی، ایرانی ها انتقادات بسیاری نسبت به ایالات متحده دارند اما هیچ تقابل آشکاری میان آنها وجود ندارد، دست کم به این دلیل که آنها با یکدیگر صحبت نمی کنند .

    وی تصریح کرد: ایالات متحده و ایران هیچ ارتباط مستقیمی ندارند و از طریق واسطه ها ارتباط برقرار می کنند. در واقع نماینده اتحادیه اروپا نقش اصلی رابطه میان ایرانی ها و آمریکایی ها را ایفا خواهد کرد  اما روسیه نیز ممکن است مشارکت کند، همانند هر شرکت کننده دیگری در این توافق.

    این دیپلمات روس گفت که اگر تا اواخر ماه مه پیشرفتی حاصل نشود، کار بیشتر درخصوص توافق هسته ای با ایران ممکن است پیچیده باشد.

    اولیانوف خاطر نشان کرد: غیر محتمل نیست که توافق هسته ای در سال جاری بازگردانده شود. من می گویم که باید این کار خیلی زودتر انجام شود، چراکه اگر تا اواخر ماه مه پیشرفت جدی حاصل نشود، ما دوباره در بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران دچار مشکل خواهیم شد. روند کلی اوضاع بسیار پیچیده خواهد بود. با این حال، از نظر من دلایلی وجود دارد که بتوان انتظار داشت نتیجه تلاش‌ها مثبت باشد و باید به این روند امیدوار بود.

    وی با ابراز امیدواری نسبت به حصول نتایج مثبت پس از این دور اول گفت وگوها بیان کرد: ما سرانجام از حرف زدن صرف درباره برجام عبور کردیم. امروز این اتفاق افتاد. بلافاصله پس از اینکه کمیسیون مشترک وظیفه کارشناسان را مشخص کردند، دور هم جمع شدند و کار روی لغو تحریم ها و مسائل مربوط به بازگشت ایران به تعهدات خود در حوزه هسته ای آغاز شد. البته این یک لحظه جدی است، یک لحظه جدید از نظر کیفی و وظیفه همه مذاکره کنندگان حمایت از این روند است.

    نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی تاکید کرد: اکنون مشخص است که کار آسانی نخواهد بود. اما من فکر می کنم دلایل واقعی برای انتظار نتیجه مثبت وجود دارد.

    اولیانوف با بیان اینکه قرار است روز چهارشنبه با سرپرست هیئت آمریکایی در وین دیدار کند، گفت: موضع تیم فعلی مذاکره کنندگان ایالات متحده را می توان “کاملا متعادل” توصیف کرد. آنها در تلاشند که بفهمند چه خبر است و به مشاوره ها توجه می کنند. آنها در تلاشند راهی برای پیشرفت پیدا کنند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *