×
×
جدیدترین‌‌ها

غلامرضا ظریفیان
اصلاح طلبان گزینه‌های محدودی برای انتخابات ریاست جمهوری دارند

  • کد نوشته: 2947
  • فروردین 18, 1400
  • یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح طلبان گزینه‌های محدودی برای انتخابات ریاست جمهوری دارند، گفت: پیچیدگی شرایط کشور خیلی از افراد را برای حضور در انتخابات دچار تردید کرده است.

    اصلاح طلبان گزینه‌های محدودی برای انتخابات ریاست جمهوری دارند

    به گزارش نخست نیوز، یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح طلبان گزینه‌های محدودی برای انتخابات ریاست جمهوری دارند، گفت: پیچیدگی شرایط کشور خیلی از افراد را برای حضور در انتخابات دچار تردید کرده است.

    غلامرضا‌ظریفیان با بیان اینکه نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان هنوز به سمت تعیین مصادیق انتخابات نرفته است، اظهار کرد: البته اصلاح طلبان با توجه به شرایط کشور و نحوه بررسی صلاحیت‌ها، گزینه های خیلی زیادی هم نخواهند داشت، بنابراین طبیعی است که آنها به سمت هر گزینه ای بروند که حداقل های شرایط اصلاح طلبی را داشته باشد و بتواند اقبال عمومی را با خود همراه کند. این چنین فردی می‌تواند در سبد گزینه‌های اصلاح طلبان قرار بگیرد.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر آقای ظریف به جمع بندی برسد که وارد صحن انتخابات شود می‌تواند یکی از گزینه های مطرح در انتخاب نهایی اصلاح طلبان باشد، ولی پیش بینی من این است که او به دلایل شرایط کشور و شاید موانعی که برای حضورش باشد، وارد صحنه نمی‌شود.

    این فعال سیاسی با بیان اینکه یکی از مشکلات جریان اصلاحات این است که افراد وابسته به این جریان به صورت شفاف برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی نمی‌کنند، تصریح کرد: شرایط کشور سخت است و مشکلاتی از قبیل تحریم‌ها، فاصله طبقاتی، کاهش سرمایه اجتماعی و همچنین رقبایی که نگاهی دیگر به منافع ملی دارند وجود دارد، بنابراین هر کسی می‌خواهد وارد صحنه شود باید خود را کاملا آماده کرده باشد.

    وی ادامه داد: گزینه‌هایی از اصلاح طلبان از سوی احزاب مطرح شده اند،  اما هیچ کدام از آنها روشن و شفاف اعلام آمادگی نکرده اند و تا زمانی هم که آنها اعلام آمادگی نکنند، پیش بینی سختی خواهد بود که کدام گزینه، گزینه نهایی خواهد بود. به هر حال اصلاح طلبان گزینه‌های محدودی برای انتخابات دارند.

    ظریفیان خاطرنشان کرد: اینکه تا کنون چهره‌های مطرح اصلاح طلبان اعلام آمادگی نکردند، شاید به این دلیل باشند که می‌خواهند ببینند آیا میان اصلاح طلبان درباره آنها اجماع شکل می‌گیرد یا نه؟ البته جذب آرای عمومی هم مهم است، زیرا مشکلات ما، مشارکت مردم است. باید دید با چه شیوه و شعاری می‌توان مردم را به صحنه آورد همین دلایل موجب می‌شود که گزینه‌های مطرح شده در رسانه‌ها، موضع روشنی اتخاذ نکنند زیرا شرایط شرایط سختی است.

    وی در پایان گفت: البته این وضعیت در میان اصولگرایان هم وجود دارد. ما هنوز از میان اصولگرایان مطرح و شناخته شده مثل قالیباف و رئیسی ندیده‌ایم که فردی به صورت مصمم اعلام کند که وارد صحنه می‌شود. در واقع پیچیدگی شرایط خیلی از افراد را دچار تردید می‌کند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *